Projekt jest aktywny!
Projekt HelpDesk dla uczniów ruszył w dniu 1 grudnia 2022 roku. Jeśli masz problem z oprogramowaniem wymaganym przez Twoją szkołę, albo innym niezbędnym Ci w nauce na tej stronie dowiesz się jak uzyskać w tej sprawie wsparcie od Fundacji.
HelpDesk Dolnośląskiej Fundacji Wspierania Młodzieży
Zdajemy sobie sprawę jak istotny jest sprawny komputer w życiu współczesnej młodzieży. Wiemy, że jest on niezbędnym elementem nauki większości przedmiotów i jego niepoprawne działania, niekompletność zainstalowanego oprogramowania, bądź inne usterki mogą przyczynić się do znaczących problemów zarówno w edukacji jak i życiu wielu młodych osób. Jednocześnie jesteśmy świadomi, że nie każdą osobę młodą stać na oddanie komputera w ręce płatnego serwisu. Dlatego postanowiliśmy w tym pomóc i uruchomiliśmy bezpłatny HelpDesk komputerowy dla młodzieży w zakresie problemów z oprogramowaniem do nauki!
Udzielamy zdalnego wsparcia młodzieży szkolnej w podstawowej potrzebie konfiguracji komputerów na potrzeby nauki. Pomagamy wgrać wymagane przez szkołę / nauczycieli programy, po wskazaniu nam jednak ich źródła (np. instrukcji przekazanej przez nauczyciela / szkołę).
Zakres wsparcia szczegółowo opisany jest w regulaminie wsparcia, ale pomagamy m.in. z instalacją pakietu biurowego (LibreOffice, badź Office jeśli dysponujesz licencją, bądź Twoja szkoła dysponuje licencją) bądź oprogramowania związanego z edukacją.
Wsparcie jest bezpłatne dla uczniów z całej Polski, udzielane po zgłoszeniu się na dedykowany adres e-mail – helpdesk@dfwm.pl. Nie udzielamy wsparcia drogą telefoniczną!
Zasady udzielanego wsparcia
Jaki jest dokładny zakres udzielanego wsparcia?
Wsparcie dotyczy strice problemów z konfiguracją komputera na potrzeby nauki. Pomagamy wgrać oprogramowanie wymagane przez szkołę / nauczyciela.
Przykładowe problemy z jakimi możesz się do nas zwrócić:
- Nie potrafisz wgrać oprogramowania potrzebnego do szkoły (np. pakiet Office, aplikacja do nauki programowania / inna aplikacja naukowa). Prosimy byś jednak przesłał nam dokładny zestaw informacji jaki został Ci przekazana przez nauczyciela/szkołę.
- Nie wiesz skąd pobrać legalne oprogramowanie potrzebne na potrzeby nauki
Wsparcie odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną, po zgłoszeniu problemu na adres e-mailowy. Nie naprawiamy uszkodzonych komputerów, nie wymieniamy podzespołów, ani nie udzielamy porad w zakresie wyboru odpowiedniego komputera / telefonu. Nie odwirusowujemy komputerów, ani nie pomagamy odzyskać przypadkowo skasowanych danych. Nie odzyskujemy też utraconych kont w mediach społecznościwoych.
Kto zajmuje się udzielaniem wsparcia?
Wsparcia udzielają wolontariusze sprawdzeni przez władze Fundacji pod względem wiedzy informatycznej. W większości są to studenci informatyki bądź kierunków pokrewnych. Pamiętaj, że usługi te wykonują nieodpłatnie (Fundacja nie płaci im za udzielone wsparcie, nie mogą też żądać takiej opłaty od uczestników) – bądź więc dla nich miły/miła :).
Ile będę musiał / musiała czekać na odpowiedź.
Pamiętaj, że odpowiedzi zawsze udziela człowiek, a nie sztuczna inteligencja. Wolontariusze działający w ramach HelpDesku Fundacji robią to w wolnym czasie, a mają też swoje studia, prace i życie codzienne. Oczywiście staramy się poszerzać zespół tak aby odpowiedź została udzielona jak najszybciej, ale odpowiedź na pytanie może wpłynąć nawet po kilku dniach. Bądź cierpliwy/cierpliwa!
Czy jeśli mam Maca (komputer firmy Apple) też mogę uzyskać wsparcie?
Tak, wspieramy również użytkowników produktów Apple. Nie mniej pamiętaj, że część oprogramowania wymaganego przez szkoły wydawanych jest tylko na Windows i jeśli z jakim się spotkasz możemy nie być w stanie udzielić Ci pomocy.
A studenci? Czy też mogą liczyć na wsparcie?
Niestety nie. Decyzja ta wynika z faktu, iż dysponujemy ograniczonymi zasobami. Wolontariusze udzielający się w tym projekcie pracują za darmo, świadczymy pomoc uczniom z całego kraju. Dodatkowo oprogramowanie dedykowane studentom często jest bardziej zaawansowane i jego konfiguracja trwa dłużej. Nie mniej – na większości uczelni jest osoba, która zajmuje się wsparciem podobnie jak my. Jeśli jesteś studentem i masz problem z programem od profesora / wykładowcy zwróć się do takiej osoby. Powinna Ci pomóc!
Jestem nauczycielem. Czy też mogę prosić o pomoc?
Wsparcia udziela Dolnośląska Fundacja Wspierania Młodzieży :). Nie mniej jeśli masz problem z oprogramowaniem, którego wymaga szkoła, a my będziemy mogli pomóc z pewnością nie odmówimy pomocy. Nie musisz więc podszywać się pod jednego z uczniów, jeśli problem faktycznie dotyczy edukacji nie odmówimy wsparcia także nauczycielowi.
Kto może uzyskać wsparcie?
Wsparcie jest dedykowane wszystkim osobom młodym, z całego kraju, nie tylko z Dolnego Śląska!
Czy pomoc udzielana jest anonimowo?
Nie zbieramy danych osobowych i nigdy nie prosimy o ich podanie! Nie mniej jeśli chcesz możesz się przedstawić i napisać z jakiego miasta jesteś – (np. Ola z Warszawy, bądź Tomek z Kielc).
Pamiętaj, że żaden z techników nigdy nie poprosi Cię o podanie swojego hasła, okazania karty bankowej, numeru telefonu itp. Nigdy nie przekazuj takich informacji osobom nieupoważnionym.
Czy to naprawdę jest za darmo?
Tak, całe wsparcie odbywa się bez żadnych opłat. Żaden z naszych konsultantów nigdy nie poprosi Cię o uiszczenie zapłaty za wykonaną usługę, nie zaoferuje Ci sprzedaży odpłatnego oprogramowania!
Czy mogę zgłosić Wam problem z niedziałającą grą?
Chociaż wiemy, że gry komputerowe to nic złego, to nasze wsparcie skupia się strice na celach związanych z edukacją. Nie pomagamy więc w tym zakresie!
Czy doradzacie też jaki komputer kupić aby spełnił moje oczekiwania?
Nie udzielamy wsparcia w zakresie wyboru odpowiedniego komputera (np. nie odpowiadamy na pytania jaki komputer wybrać aby działał mi ten program). Moglibyśmy zostać posądzeni o faworyzowanie konkretnych marek bądź produktów.
Czy mogę uzyskać wsparcie w przypadku niedziałającego telefonu / tabletu?
Nasze wsparcie ogranicza się tylko do komputerów – mogą to jednak być zarówno urządzenia z Windows jak i Mac OS. Nie udzielamy wsparcia w zakresie telefonów komórkowych i tabletów (z Android i iOS).
Jak uzyskać wsparcie?
Procedura udzielenia wsparcia zawsze odbywa się w ten sposób:
Napisz e-mail
Wyślij na e-mail: helpdesk@dfwm.pl dokładny opis Twojego problemu. Załącz także wszystkie materiały lub informacje które mogą pomóc go rozwiązać - instrukcje od nauczyciela, zrzuty ekranu w przypadku wystąpienia awarii przy instalacji oprogramowania, ewentualne linki do stron szkoły. Nigdy nie przekazuj jednak swoich haseł, ani żadnych materiałów zawierających Twoje dane osobowe! Pamiętaj też, że nikt z Fundacji Cię o takie dane nie poprosi
Oczekuj na odpowiedź!
Postaramy się udzielić wsparcia drogą e-mailową. Odpowiedź wyślemy możliwie szybko, nie mniej może to potrwać nawet kilka dni. W zależności od skomplikowania problemu osoba z Fundacji może prosić Cię o doprecyzowanie problemu - przesłanie dodatkowych zrzutów ekranu, bądź szczegółowszych informacji dotyczących oprogramowania z którym masz problem. Pamiętaj jednak, że kontaktujemy się tylko i wyłącznie z adresu e-mail helpdesk@dfwm.pl!
Pomoc zdalna
Jeśli pomoc e-mailowa okaże się niewystarczająca i potrzebna będzie interwencja technika, możesz zostać poproszony / poproszona o uruchomienie oprogramowania do zdalnego pulpitu. Osoba z Fundacji wskaże termin w jakim będzie możliwe udzielenia wsparcia - jeśli będzie dla Ciebie odpowiedni napisz jak najszybciej o tym.
Pamiętaj, że dostęp zdalny jest jednorazowy i po zakończeniu wsparcia technik nie będzie miał już dostępu do Twojego komputera. Link do odpowiedniego oprogramowania znajdziesz poniżej.
Ważne linki
Regulamin świadczenia pomocy
Dokument zawiera dokładny regulamin świadczenia wsparcia w ramach projektu HelpDesk Dolnośląskiej Fundacji Wspierania Młodzieży. Wysyłając e-mail i korzystając ze wsparcia oświadczasz, że go akceptujesz.
Polityka przetwarzania danych osobowych
Chociaż kontaktując się z nami nie musisz podawać szczegółowych danych osobowych to i tak częściowo nam je udostępniasz – chociażby swoje imię czy adres e-mail. Dlatego udostępniamy Ci politykę przetwarzania przez nas danych osobowych w ramach projektu HelpDesk Dolnośląskiej Fundacji Wspierania Młodzieży. Korzystając ze wsparcia oświadczasz, że zgadasz się z nią.
Oprogramowanie do zdalnego dostępu
Postaramy się rozwiązać problem drogą e-mailową. Jeśli jednak metoda okaże się niewystarczająca poprosimy Cię byś we wskazanym przez nas czasie uruchomił (program nie wymaga instalacji) program pobrany z tej strony. Nie pobieraj go z żadnej innej, technik nigdy Cię o to nie poprosi. Po zakończeniu wsparcia wyłącz go i usuń ze swojego komputera.
W przypadku ponownej potrzeby wsparcia po prostu pobierz go ponownie.